fredag 22 juli 2011

David Urwitz trädgårdsturné




I torsdags hade jag den stora äran att få närvara på en god väns stora kväll. Just denna kväll kom en av hans favoritartister, David Urwitz och spelade i hans trädgård. Det är inte fy skam. I en tävling vann han denna fantastiska upplevelse som han ville dela med oss. Jag och min man var självklart väldigt tacksamma att få närvara på denna lyckade spelning. Själv var jag inte alldeles bekant med denne Urwitz sen tidigare, men blev medtagen av kvällens vackra toner och magi.




I samband med denna spelning grillades det och vi packade med oss det vi ville ha på tallriken. Det gav mig chansen att slå ett slag för Bratwurst. Efter sommarens mastiga köttbitar beslöt jag mig för att äta korv. Korvens nationalitet fick bli tysk. Andra grillgäster rynkade på näsan när jag dunkade upp mina vita korvar på grillen. Nä, de ser inte smakliga ut vid första ögonkastet och har inte lika exotiska namn som Salciccia eller Kabanoss. Nej, Bratwurst låter inte sexigt. Mitt råd är att låta bli de Bratwürste som ser ut som svenska tjockkorvar. Våga testa de riktigt bleka, nästan vita korvarna. De får en charmigare färg när de har legat på grillen och smakar så mycket mer! Jag lovar att folk kommer att tycka att du är en riktig dare devil vid grillen när du tar fram dessa raringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar