söndag 10 oktober 2010

Konsumenttest, Mozartknödlar

Mozartkugeln har jag minsann ätit, men Mozartknödlar var något alldeles nytt för mig. När Lidls reklamblad damp ner i brevlådan och jag upptäckte att Lidl hade "Alpveckor" var jag helt enkelt tvungen att sätta mig i bilen på en gång för att besöka dem. På så vis upptäckte jag att deras kampanjvecka inte började förrän på torsdagen och jag var där tre dagar för tidigt.  Irriterad åkte jag hem och några timmar senare hade jag glömt bort allt om Alpveckor på Lidl...

... tills jag på lördagen besökte stället igen. Tillsammans med min Skövdesyster och hennes familj fyllde vi vagnen med diverse konstiga "Alpprodukter". Min man och svåger var lagom imponerade, medan jag och min äldsta syster flanerade euforiskt bland hyllorna. Mozartknödlarna fick också följa med hem.

När vi senare på kvällen skulle koka dessa knödlar gjorda av potatisdeg (jag vet att det låter otroligt konstigt, men det kan vara gott) och fyllda med mandelmassa, nougat och mörk choklad undrade äldsta systerdottern om det fanns någon alternativ efterrätt. De skulle inte varit så snabba att döma ut de där klimparna. De slank ner. Att äta varm marsipan blandat med potatisdeg, nougat och mörk choklad är inget man gör var dag, men smakerna gifte sig (som min landsman Kirschsteiger skulle ha sagt). Min man var nog den som var mest övertygad. Barnen vägrade att testa, så till alla er vuxna - köp och testa!

2 kommentarer:

  1. ...... japp de gifte sig väligt bra :) och väldig mät blev man. Mums helt enkelt. / Skövde syrran

    SvaraRadera
  2. Väldigt mätt! Blir mätt bara jag tänker på dem!

    SvaraRadera